Fri frakt över 300 kr
100 dagars öppet köp
Snabb leverans
Fri frakt över 300 kr
100 dagars öppet köp
Snabb leverans

NU! -15% på bästsäljaren Lectinect IBS Pro. Använd koden: 15IBS

Ofta ställda frågor

Har du glömt ditt lösenord?

Om du har glömt ditt lösenord kan du återställa det genom att klicka på länken Glömt lösenordet?, som du också hittar på inloggningssidan på vår webbplats. På den här sidan kan du ange din e-postadress så skickar vi dig ett e-postmeddelande med en länk för att återställa ditt lösenord.

Var är min beställning? Kan jag spåra den på nätet?

Du får en leveransbekräftelse när din beställning har lämnat vårt lager. E-postmeddelandet innehåller spårningsnumret och en länk till leveranstjänstens webbplats, t.ex. Post, PostNord, etc. Du kan också när som helst se statusen för din beställning i ditt kundkonto. Under "Mina beställningar" kan du se en översikt över alla dina beställningar. I varje beställning som skickas finns en länk som leder dig till våra logistikpartners webbplats.

Observera: Avhängigt av fraktlandet kan det ta 1-2 dagar innan du ser en andra post i spårningsinformationen från våra logistikpartners, där det står att paketet har anlänt till paketcentralen och nu bearbetas för vidare distribution till din adress.

Varför fick jag ingen orderbekräftelse?

Kontrollera om din orderbekräftelse och/eller leveransbekräftelse har hamnat i din skräppostmapp. Det kan också vara så att du har angett din e-postadress felaktigt eller att beställningsprocessen inte slutfördes. Om du vill vara säker på att vi har mottagit din beställning kan du kontrollera ditt kundkonto. Om beställningen finns med i listan kan du vara säker på att den har skickats till oss.

Hur kan jag ändra eller avbryta min beställning?

Det är inte möjligt att ändra en beställning. I det här fallet kan du avbryta din beställning och skapa en ny beställning.

Om du vill avbryta en beställning ska du meddela oss per telefon eller per e-post.

Om beställningen redan har skickats är det inte möjligt att avbryta beställningen. Ta inte emot paketet och meddela budbäraren att paketet ska returneras omedelbart. Efter att ha tagit emot returen återbetalar vi beställningssumman inom 7 arbetsdagar, om betalningen redan har behandlats.

Meddela oss per telefon eller per e-post, så att vi vet att din beställning kommer att returneras till oss. Meddela oss ditt beställningsnummer när du skickar ett e-postmeddelande, så att vi kan behandla din begäran så snabbt som möjligt.

Hur snabbt skickas min beställning?

Vi packar och skickar din beställning inom 1-3 arbetsdagar. Om någon artikel inte finns i lager meddelar vi dig detta via e-post eller telefon och ordnar en delleverans om du vill. När din beställning har skickats får du en leveransbekräftelse via e-post. Den innehåller en länk som gör att du kan spåra din beställning online. Du kan också när som helst se statusen för din beställning på ditt konto.

Hur snabbt får jag min beställning?

Leveranstiden är 3-7 dagar för Sverige. Klicka här för att läsa mer om leveranstid och fraktkostnader

Är min försändelse redan på väg? Det finns bara en post i spårningssystemet.

Den första registreringen i spårningssystemet innebär att försändelsen har lämnat vårt lager. Den andra posten avser skanningen av streckkoden, som utförs av vår logistikpartner när paketet anländer till den lokala depån. Tyvärr kan det hända att skanningen inte sker efter överlämnandet till vår logistikpartner, till exempel om streckkoden är svår att läsa. Dessa paket fortsätter dock att skickas till sina destinationer. Kontrollera bara spårningssystemet regelbundet. Efter några dagar bör en ny post dyka upp. Under hela leveransprocessen har vår kundtjänst och vår logistikpartner endast tillgång till samma information som du kan se i spårningsloggen online.

Spårningen visar att försändelsen har levererats. Men jag har inte fått den ännu.

Brevbäraren kan ha gett paketet till en annan familjemedlem eller en granne om du inte var närvarande, så kontrollera med dessa personer för att se om de tog emot paketet åt dig. Brevbäraren kan ha lagt paketet på en säker plats i närheten av ditt hus eller din lägenhet - kontrollera det. Om inget av ovanstående gäller, kontakta ditt lokala postkontor. Med hjälp av ditt spårningsnummer kan de säkert informera dig om var ditt paket befinner sig.

Mitt paket returnerades till VitaminExpress. Varför?

I det här fallet kunde paketet troligen inte levereras och hämtades inte från postkontoret inom den fastställda tiden. Kontakta oss via e-post eller telefon så skickar vi de beställda produkterna på nytt. Kontrollera med vår kundtjänst att leveransadressen är korrekt.

Vad ska jag göra om jag får en skadad eller felaktig vara?

Om en vara är defekt eller om du inte har fått de varor som du beställde, vänligen kontakta oss via e-post eller ring oss så att vi kan skicka dig en ersättning så snart som möjligt. När ersättningen har levererats är du skyldig att returnera de varor som har ersatts till oss inom 30 dagar. Vi täcker alltid kostnaderna och tar på oss risken för returer.

Är det möjligt att ordna leverans till ett visst datum?

Om du inte vill att vi ska skicka ditt paket omedelbart, eftersom du behöver produkterna senare, kan du ange vilken dag du föredrar att få leveransen när du beställer, i kommentarsfältet i kundvagnen.

Hur gör jag om jag vill returnera något

Vi erbjuder produkter av högsta kvalitet och garanterar 100 % nöjdhet. Men om en produkt inte skulle falla dig i smaken kan du helt enkelt returnera eller byta ut den inom 100 dagar, utan att behöva ange dina skäl. Kontakta oss i vilket fall som helst via telefon eller per e-post, så att vi kan ordna med returen utan kostnad för dig. Du kan välja att få tillbaka hela köpesumman, få en butikskredit eller byta ut produkten.


Dina fördelar
  • FRI FRAKT
    för beställningar över 300 kronor
  • 100 DAGARS ÖPPET KÖP
    om du inte är nöjd
  • SPARA UPP TILL 20 %
    med våra volymrabatter och 5% varukorgsbonus
  • ENKEL BETALNING
    Klarna, Kreditkort, Trustly

Ofta ställda frågor

Har du glömt ditt lösenord?

Om du har glömt ditt lösenord kan du återställa det genom att klicka på länken Glömt lösenordet?, som du också hittar på inloggningssidan på vår webbplats. På den här sidan kan du ange din e-postadress så skickar vi dig ett e-postmeddelande med en länk för att återställa ditt lösenord.

Var är min beställning? Kan jag spåra den på nätet?

Du får en leveransbekräftelse när din beställning har lämnat vårt lager. E-postmeddelandet innehåller spårningsnumret och en länk till leveranstjänstens webbplats, t.ex. Post, PostNord, etc. Du kan också när som helst se statusen för din beställning i ditt kundkonto. Under "Mina beställningar" kan du se en översikt över alla dina beställningar. I varje beställning som skickas finns en länk som leder dig till våra logistikpartners webbplats.

Observera: Avhängigt av fraktlandet kan det ta 1-2 dagar innan du ser en andra post i spårningsinformationen från våra logistikpartners, där det står att paketet har anlänt till paketcentralen och nu bearbetas för vidare distribution till din adress.

Varför fick jag ingen orderbekräftelse?

Kontrollera om din orderbekräftelse och/eller leveransbekräftelse har hamnat i din skräppostmapp. Det kan också vara så att du har angett din e-postadress felaktigt eller att beställningsprocessen inte slutfördes. Om du vill vara säker på att vi har mottagit din beställning kan du kontrollera ditt kundkonto. Om beställningen finns med i listan kan du vara säker på att den har skickats till oss.

Hur kan jag ändra eller avbryta min beställning?

Det är inte möjligt att ändra en beställning. I det här fallet kan du avbryta din beställning och skapa en ny beställning.

Om du vill avbryta en beställning ska du meddela oss per telefon eller per e-post.

Om beställningen redan har skickats är det inte möjligt att avbryta beställningen. Ta inte emot paketet och meddela budbäraren att paketet ska returneras omedelbart. Efter att ha tagit emot returen återbetalar vi beställningssumman inom 7 arbetsdagar, om betalningen redan har behandlats.

Meddela oss per telefon eller per e-post, så att vi vet att din beställning kommer att returneras till oss. Meddela oss ditt beställningsnummer när du skickar ett e-postmeddelande, så att vi kan behandla din begäran så snabbt som möjligt.

Hur snabbt skickas min beställning?

Vi packar och skickar din beställning inom 1-3 arbetsdagar. Om någon artikel inte finns i lager meddelar vi dig detta via e-post eller telefon och ordnar en delleverans om du vill. När din beställning har skickats får du en leveransbekräftelse via e-post. Den innehåller en länk som gör att du kan spåra din beställning online. Du kan också när som helst se statusen för din beställning på ditt konto.

Hur snabbt får jag min beställning?

Leveranstiden är 3-7 dagar för Sverige. Klicka här för att läsa mer om leveranstid och fraktkostnader

Är min försändelse redan på väg? Det finns bara en post i spårningssystemet.

Den första registreringen i spårningssystemet innebär att försändelsen har lämnat vårt lager. Den andra posten avser skanningen av streckkoden, som utförs av vår logistikpartner när paketet anländer till den lokala depån. Tyvärr kan det hända att skanningen inte sker efter överlämnandet till vår logistikpartner, till exempel om streckkoden är svår att läsa. Dessa paket fortsätter dock att skickas till sina destinationer. Kontrollera bara spårningssystemet regelbundet. Efter några dagar bör en ny post dyka upp. Under hela leveransprocessen har vår kundtjänst och vår logistikpartner endast tillgång till samma information som du kan se i spårningsloggen online.

Spårningen visar att försändelsen har levererats. Men jag har inte fått den ännu.

Brevbäraren kan ha gett paketet till en annan familjemedlem eller en granne om du inte var närvarande, så kontrollera med dessa personer för att se om de tog emot paketet åt dig. Brevbäraren kan ha lagt paketet på en säker plats i närheten av ditt hus eller din lägenhet - kontrollera det. Om inget av ovanstående gäller, kontakta ditt lokala postkontor. Med hjälp av ditt spårningsnummer kan de säkert informera dig om var ditt paket befinner sig.

Mitt paket returnerades till VitaminExpress. Varför?

I det här fallet kunde paketet troligen inte levereras och hämtades inte från postkontoret inom den fastställda tiden. Kontakta oss via e-post eller telefon så skickar vi de beställda produkterna på nytt. Kontrollera med vår kundtjänst att leveransadressen är korrekt.

Vad ska jag göra om jag får en skadad eller felaktig vara?

Om en vara är defekt eller om du inte har fått de varor som du beställde, vänligen kontakta oss via e-post eller ring oss så att vi kan skicka dig en ersättning så snart som möjligt. När ersättningen har levererats är du skyldig att returnera de varor som har ersatts till oss inom 30 dagar. Vi täcker alltid kostnaderna och tar på oss risken för returer.

Är det möjligt att ordna leverans till ett visst datum?

Om du inte vill att vi ska skicka ditt paket omedelbart, eftersom du behöver produkterna senare, kan du ange vilken dag du föredrar att få leveransen när du beställer, i kommentarsfältet i kundvagnen.

Hur gör jag om jag vill returnera något

Vi erbjuder produkter av högsta kvalitet och garanterar 100 % nöjdhet. Men om en produkt inte skulle falla dig i smaken kan du helt enkelt returnera eller byta ut den inom 100 dagar, utan att behöva ange dina skäl. Kontakta oss i vilket fall som helst via telefon eller per e-post, så att vi kan ordna med returen utan kostnad för dig. Du kan välja att få tillbaka hela köpesumman, få en butikskredit eller byta ut produkten.