Fri frakt över 300 kr
100 dagars öppet köp
Snabb leverans

Det är lätt att handla på VitaminExpress

Hur handlar du på vår webbplats?

1. Välj produkt

Det snabbaste sättet att hitta en specifik produkt är att välja en kategori från menyn till vänster på vår hemsida eller genom att använda sökfältet. Du kan söka efter ett produktnamn, en produktkategori, ett namn eller ett artikelnummer.

2. Ange kvantiteten och lägg den i kundvagnen.

Ange antal och smak eller storlek och klicka på "Lägg i varukorgen". När du har lagt alla produkter du behöver i kundvagnen klickar du på "Gå till kassan".

3. Logga in eller skapa ett konto

Om du redan är kund hos VitaminExpress klickar du bara på den gröna knappen "Redan registrerad? Logga in här" och ange din e-postadress och ditt lösenord. Beställningsformuläret fylls automatiskt i med dina adressuppgifter. Om din fakturerings- eller leveransadress har ändrats, vänligen korrigera den.

Om du är en ny kund ska du fylla i formuläret och ange ett lösenord. Observera att lösenordet är känsligt för stora och små bokstäver. Genom att använda e-postadressen och lösenordet kan du logga in på ditt kundkonto vid ditt nästa besök på vår webbplats. Dina uppgifter är absolut säkra hos oss - vi kommer aldrig att dela dina uppgifter med någon annan.

4. Skicka till en annan adress

Om du vill att vi ska leverera din beställning till en annan adress, avmarkera kryssrutan "Ship to Billing address shown above" (skicka till faktureringsadress som visas ovan) och ange din leveransadress efter att du har ställt in dropdown-fältet till New Address (ny adress).

5. Välj en leveransmetod

Välj önskad fraktmetod om vi erbjuder olika metoder.

6. Välj en betalningsmetod

Välj önskat betalningssätt och ange den information som krävs.

7. Granska och gör din beställning

På den här sidan kan du också lösa in rabattkuponger. Skriv bara in rabattkoden i rätt fält och klicka på "Lösa in". Om all information på beställningssidan är korrekt klickar du på "Place Order". All din personliga information överförs till oss krypterad (SSL - Secure Socket Layer) så att den inte kan läsas av någon när den skickas över Internet.

Om du väljer SOFORT Banking eller PayPal som betalningsmetod kommer du att överföras till deras specifika webbplats när du klickar på "Beställning". När du har slutfört betalningen kommer du tillbaka till VitaminExpress webbplats, där du kan se din orderbekräftelse.

Om du betalar med kreditkort kommer du till en sida där du kan ange din 3D Secure-kod. Detta är en extra säkerhetskod för att undvika att andra använder ditt kreditkort. När du har slutfört betalningen kommer du tillbaka till VitaminExpress webbplats, där du kan se din orderbekräftelse.

Om du inte har aktiverat din 3D Secure-kod ännu kan du registrera dig för den här funktionen nu. Följ bara stegen på skärmen. Om du inte vill slutföra din beställning genom att ange din 3D Secure-kod kan du avbryta betalningsprocessen och du kommer tillbaka till vår webbplats där du kan välja en annan betalningsmetod.

8. Beställningsbekräftelse

När du har gjort din beställning får du en orderbekräftelse via e-post med alla uppgifter om din beställning och ett ordernummer. Om du har valt förskottsbetalning kommer e-postmeddelandet också att innehålla vår kontoinformation.

9. Leveransbekräftelse

När vi har skickat din beställning får du en leveransbekräftelse via e-post med spårningskoden. Genom att klicka på den kan du spåra din beställning online. Du kan också se statusen för din beställning på ditt Kundkonto.

Hur kan jag ändra eller avbryta min beställning?

Det är inte möjligt att ändra en beställning. I det här fallet kan du avbryta din beställning och skapa en ny beställning.

Om du vill avbryta en beställning loggar du in på ditt kundkonto. Öppna den beställning du vill avbryta genom att klicka på knappen Visa beställning och klicka på länken Avbryt beställning. Om betalningen redan har behandlats kommer vi att återbetala beställningssumman inom några arbetsdagar.

Om beställningen redan har skickats är det inte möjligt att avbryta beställningen. Ta inte emot paketet och meddela budbäraren att paketet ska returneras omedelbart. Efter att ha tagit emot returen återbetalar vi beställningssumman inom 7 arbetsdagar, om betalningen redan har behandlats.

Meddela oss per telefon eller per e-post, så att vi vet att din beställning kommer att returneras till oss. Meddela oss ditt beställningsnummer när du skickar ett e-postmeddelande, så att vi kan behandla din begäran så snabbt som möjligt.

Hur kan jag lösa in en kupong?

Skriv bara in kupongkoden i fältet i kundvagnen och klicka på "Lösa in".

Är det möjligt att handla utan att "Cookies" är aktiverat?

Cookies är nummer som lagras i din webbläsare när du besöker vår webbplats. Cookies och Java Script gör det möjligt att använda alla funktioner och handla bekvämt på vår webbplats. Cookies och Java Script måste vara aktiverade för att du ska kunna lägga till varor i din kundvagn, gå till kassan eller logga in på ditt konto. Cookies och Java Script är aktiverade som standard i alla webbläsare. Om du har avaktiverat dem ska du aktivera dem igen.


Dina fördelar
  • GRATIS FRAKT
    för beställningar över 300 kr
  • 100 DAGARS ÖPPET KÖP
    om du är missnöjd
  • SPARA UPP TILL 20%
    med våra volymrabatter och 5% rabatt på varukorgen
  • ENKEL BETALNING
    PayPal, Kreditkort, direktbetalning